Leder til børnefokuseret læringsmiljø på Vedbæk Skole

Profilbillede
dato

Vi søger dig, der tror på og vil arbejde fokuseret for alle børns ret til at være en del af et trygt og meningsfuldt børne- og læringsfællesskab i skole/SFO på Vedbæk Skole.

Din profil

Vi søger to ledere, der brænder for at skabe læringsmiljøer, hvor trivsel og faglig udvikling står centralt. Du er optaget af at arbejde med det pædagogiske og didaktiske fundament på skolen og har en solid forståelse for, hvordan børn lærer og udvikler sig i både skole- og fritidsmiljøer.

Du har erfaring med at arbejde målrettet med børns læring og trivsel og ser børnefællesskabet som en afgørende faktor for deres udvikling. Du forstår, at læring bedst sker i et miljø, hvor der er sammenhæng mellem aktiviteter i skolen og i fritidstilbuddet, hvor børnene føler sig trygge og værdsatte.

Du er visionær og ambitiøs på skolens vegne, og som leder er du nærværende, udadvendt og synlig i hverdagen. Du prioriterer at være tæt på både medarbejdere og børn i det daglige arbejde, og du er ikke bange for at gå ind i praksis for at understøtte, udfordre og inspirere det pædagogiske personales arbejde med kerneopgaven. Din ledelsesstil er anerkendende og du formår at skabe et positivt arbejdsmiljø omkring dig.

Med tydelighed og empati kan du navigere i samarbejdet med skolens forældrene og rammesætte en åben og tillidsfuld dialog om børnenes trivsel og læring. Du møder forældre med forståelse og respekt, og du er i stand til at håndtere deres forventninger på en professionel og konstruktiv måde.

Vi lægger vægt på samarbejde og sparring – og vores to nye ledere vil komme til at indgå i et tæt og konstruktivt samarbejde om Vedbæk Skoles indskoling, hvor skole og fritidstilbud arbejder hånd i hånd.

Om stillingerne Pædagogisk leder for SFO/K og 0. årgang

Som leder af SFO/K og 0. årgang vil du spille en central rolle i børnenes første skoleår og være en nøglefigur i både skole- og fritidstilbuddet. Du vil arbejde på at integrere pædagogikken fra skole og fritid, så børnene oplever en helhedsorienteret hverdag med sammenhængende lærings- og fritidsaktiviteter. Samtidig vil du være med til at skabe et inspirerende fritidsmiljø, der tilbyder spændende aktiviteter og styrker fællesskabet – et sted, hvor børnene har lyst til at blive, lære og udvikle sig socialt.

Din rolle indebærer en synlig ledelse, især om eftermiddagen, hvor du fungerer som pædagogisk sparringspartner og støtter personalet. Du vil opbygge struktur og fremme nytænkning i SFO/K og sikre, at personalet har de nødvendige redskaber til at styrke børnefællesskaberne. Derudover vil du samarbejde med lokale daginstitutioner for at sikre en tryg og sammenhængende overgang til skolelivet for de nye elever.

Som leder for skolens 0. årgang får du også ansvaret for at sikre en god skolestart og støtte overgangene til 1. klasse. Med fokus på både fagligt indhold og trygge overgange, vil du bidrage til at skabe en værdifuld start på børnenes skolegang.

Afdelingsleder for indskolingen og ressourceteamet

Som leder af indskolingen (1.-4. årgang) og ressourceteamet vil du spille en afgørende rolle i at udvikle og forankre et stærkt læringsmiljø, der understøtter elevernes faglige udvikling og imødekommer forskellige kompetenceniveauer. Du er nærværende og tilgængelig i hverdagen, og du har pædagogisk og didaktisk indsigt og erfaring, der gør dig til en relevant sparringspartner for skolens dygtige medarbejdere om praksis.

Dit personlige og faglige engagement kan samle det pædagogiske personale omkring kerneopgaven og sikre stærke og inkluderende læringsmiljøer for skolens elever – og et sundt og velfungerende arbejdsmiljø.

Stillingen indebærer også ledelse af skolens ressourceteam, der p.t. består af en lærer og en specialpædagog. Her er opgaven dels at understøtte og udvikle det tværfaglige samarbejde mellem ressourceteamet og skolens lærere og pædagoger i relation til specifikke elevsager – men også at være med til at kvalificere, strukturere og rammesætte (og måske nytænke) vores arbejde med elever med særlige ressourcer og/eller behov.

Om Vedbæk Skole

Vedbæk Skole er en veldrevet skole med fokus på høj faglighed og et ambitiøst ledelsesteam. Vi har 60 engagerede medarbejdere, der hver dag gør en forskel for vores 500 elever, og vi arbejder målrettet med skolens udvikling. Som en del af Rudersdal Kommunes skolevæsen deltager vi i tværgående projekter og har adgang til vidensdeling og kompetenceudvikling på tværs af kommunens skoler.

Når ledelsesteamet er fuldt bemandet er vi – udover disse to ledige stillinger - en skoleleder, en udskolingsleder og en administrativ leder. Sammen skaber vi en skole, hvor samarbejde og fælles mål er i centrum.

Ansøgningsproces – det praktiske


Ansøgningsfristen er den 17. november og ønsket opstart i stillingen er den 1. januar 2025.

Der gennemføres to samtalerunder:

  • Første samtalerunde: 20. november 2024
  • Anden samtalerunde: 27. november 2024

Kandidater der går videre til 2. samtalerunde skal gennemføre en personlighedstest.

Vedbæk Kommune samarbejder med CareMatch om rekrutteringen, så har du spørgsmål opfordres du til at kontakte seniorkonsulent Carina Nielsen på telefon: 2624 4935 eller mail: cn@carematch.dk

Løn og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Rudersdal Kommune, Øverødvej, 2840 Holte

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134990

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet